środa, 30 maja 2012

KALEJDOSKOP ŚLĄSKI - 30.05.2012 środa "... rozbudowa zabrzańskich odcinków Drogowej Trasy Średnicowej..."

Kalejdoskop Śląski" autorski program red. Klaudiusz Głombik wykonany dla Radia Piekary 88,7 FM - materiał archiwalny.
.
Creative Commons License
Kalejdoskop Śląski 30.05.2012 środa by red. Klaudiusz Głombik is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Based on a work at reportofon.wrzuta.pl.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://reportofon.wrzuta.pl/audio/5KNakpS0K0e/kalejdoskop_slaski_30.05.2012_sroda.
======================================
TEMAT AUDYCJI ze wstępu programu –
Drogowa Trasa Średnicowa z założenia miał być kręgosłupem komunikacyjnym dla aglomeracji tak żeby od Katowic do Gliwic można było przejechać w możliwie jak najkrótszym czasie i bez korków. Najstarsze katowickie odcinki maja już po kilkanaście lat, tymczasem rozpocznie się budowa odcinków Z-3, Z-4 w Zabrzu oraz G1 w Gliwicach. Wczoraj podpisano umowy na realizacje tych zabrzańskich a i Gliwice kończą proces inwestycyjny, więc tak do 2014 roku góra rok później powinna cała DTŚ-ka od węzła z autostradą A-1 do węzła przy gwiazdach na Roździeńskiego w Katowicach być przejezdna.
Z autopsji wiemy jednak że od planów do realizacji daleka droga gdy już nie raz budowa kolejnych odcinków się ślimaczyła w nieskończoność, a druga sprawa to utrzymanie potem trasy w należytym porządku, szczególnie nawierzchni po każdej zimie tak żeby ta nowoczesna trasa nie zaskakiwała kierowców wyrwami w jezdni spowalniającymi ten jakoby błyskawiczny przejazd pomiędzy miastami w aglomeracji.
Rozpoczynamy od wypowiedzi prezydent Zabrza pani Małgorzaty Manki – Szulik. (…)

Oprócz inwestycji drogowej w Drogową Trasę Średnicową jest konieczne jeszcze wiele innych głównie z budżetów wojewódzkich w tym marszałka woj. Śląskiego o czym zaraz powie nam marszałek Adam Matusiewicz (…)

Jak w wieli innych miejscach przy budowie DTŚ na tym pierwszym etapie planowania trasy zawsze znajdują się grupy społeczne które chciały by mieć jak najdalej od siebie usytuowana taką drogę, podobnie jest i było w Gliwicach, rozmawiamy w prezydentem Gliwic Zygmuntem Frankiewiczem (…)

Na ten moment nie pozostaje nic innego jak dopingować tej inwestycji, w końcu chodzi o to żeby nasze miasta stały się bardziej przejezdne i ubyło w nich ciężkich samochodów towarowych.
======================================
Wszelkie prawa autorskie i pokrewne zastrzeżone, kopiowania rozpowszechnianie bez zgody autora oraz redakcji zabronione.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz